Povinně zveřejňované informace podle vyhlášky č. 442/2006, která stanoví strukturu informací zveřejňovaných o povinném subjektu dle § 5 odst. 1 a 2 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
- Název
Městská část Praha-Dolní Chabry
- Důvod a způsob založení
Městská část Praha-Dolní Chabry vznikla zákonem ČNR č.418/90 Sb o hl. městě Praze, v současné době ve znění zákona č.131/2000 Sb., zákonu o hl.městě Praze a usnesením zastupitelstva hl. m. Prahy, kterým se vydává Statut hl. města Prahy ve znění pozdějších předpisů. Je subjektem vzniklým ze zákona, který se zabývá všeobecnou správou.
- Organizační struktura
Volené orgány – zastupitelstvo (15 členů):
Mgr. Kateřina Šilhová Šafránková – starostka MČ
JUDr. Milan Golas – 1. místostarosta
Jan Vokurka – 2. místostarosta
Stanislav Vyšín – radní
Martin Knížek – radní
Miroslav Malina – člen zastupitelstva
Mgr. Hana Kunešová – členka zastupitelstva
JUDr. Petr Malý – člen zastupitelstva
Ing. Barbora Floriánová – členka zastupitelstva
Ing. Miloslav Pexa – člen zastupitelstva
Ing. Petr Kasa – člen zastupitelstva
Ing. Alena Hájíčková – členka zastupitelstva
Hana Francová – členka zastupitelstva
Mgr. Ing. Martina Šušáková – členka zastupitelstva
Ing. Josef Doležal – člen zastupitelstvaÚřad městské části:
Lenka Drdová - Tajemnice
Kateřina Krejčová – sekretariát starostky, kancelář zastupitelstva
Jana Fejtová – sekretariát místostarosty, kancelář zastupitelstva
Ivanu Čejková – hlavní účetní/rozpočtář
Ivana Maryšková – samostatný odborný referent
Gabriela Chamrová – referát správních a místních poplatků, podatelna
Lucie Novotná – pokladna, přestupky, evidence obyvatel, ověřování listin
Daniela Pisingerová – referát agendy majetku, ověřování listin
Lenka Dvořáková – životní prostředí, výstavba a doprava
Bohdan Jelen – správa objektu
Martin Vyskočil – pracovník úklidu ÚMČ
Luboš Strnad – pracovník úklidu ÚMČChaberský dvůr:
Alena Wachtlová - knihovna
Jitka Goldsteinová – galerie Chaberského dvora - Kontaktní spojení
4.1 Kontaktní poštovní adresa
Úřad městské části
Hrušovanské nám. 253/5
Praha 8 – Dolní Chabry, 184 004.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
Úřad městské části
Hrušovanské nám. 253/5
Praha 8 – Dolní Chabry, 184 004.3 Úřední hodiny
PONDĚLÍ: 7:45 - 17:45
STŘEDA: 7:45 - 17:45
(12:00-13:00 polední pauza)4.4 Telefonní čísla
Telefon: +420 283 851 272Přehled úředních úkonů a služeb
Upřesnění kontaktu se zástupci obce4.5 Čísla faxu
Fax: +420 283 851 2774.6 Adresa internetové stránky
oficiální: http://dchabry.cz/4.7 Adresa e-podatelny
Elektronickou komunikaci s orgány veřejné moci upravují zejména tyto právní předpisy: zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu zákon č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi.
Pro elektronickou komunikaci s Městskou části Praha-Dolní Chabry je možné použít následující prostředky:
- e-mail zaslaný na adresu elektronické podatelny: podatelna@dchabry.cz
- datovou schránku - ztib27j
Povinné náležitosti podání v elektronické podobě na e-podatelnu
Aby žádost zaslaná e-mailem na adresu elektronické podatelny měla charakter podání ve smyslu správního řádu, musí splnit požadavky stanovené ustanovením § 37 odst. 4 a 5 „odkaz na zák. 500/2000 Sb.“ správního řádu.
Podání učiněné v elektronické podobě (s výjimkou podání prostřednictvím datové schránky):
- musí být podepsané uznávaným elektronickým podpisem, založeném na kvalifikovaném certifikátu vydaném jednou z akreditovaných certifikačních služeb
- pokud není opatřeno zaručeným elektronickým podpisem, musí být do 5 dnů potvrzeno písemně, ústně do protokolu nebo v elektronické podobě se zaručeným elektronickým podpisem.
Použití datové schránky
Podání, které je učiněno fyzickou či právnickou osobou prostřednictvím datové schránky této osoby, v zásadě nemusí být opatřeno zaručeným elektronickým podpisem, neboť autenticitu dokumentu zajišťuje samotný systém datových schránek. Úkon učiněný oprávněnou osobou prostřednictvím datové schránky má stejné právní účinky jako úkon touto osobou učiněný písemně a podepsaný, ledaže jiný právní předpis nebo vnitřní předpis požaduje společný úkon více osob (např. podpis dvou jednatelů s.r.o.) – viz § 8 odst. 1 až 4 a odst. 6 a § 18 odst. 2 „odkaz na zákon 300/2008 Sb.“ V takovém případě by musely být k datové zprávě připojeny zaručené elektronické podpisy všech takových osob. Pokud je zvláštním zákonem stanovena povinnost opatřit podání úředně ověřeným podpisem, není možné systému datových schránek využít, resp. takové podání nelze považovat za bezvadné, a to ani v případě, že by bylo opatřeno zaručeným elektronickým podpisem. Zaručený elektronický podpis nenahrazuje úřední ověření podpisu dle „odkaz na zák. 21/2006 Sb.“ V takovém případě by bylo nutné učinit podání písemně s úředně ověřeným podpisem.
Bude-li podání činit zmocněnec na základě plné moci prostřednictvím své datové schránky nebo e-mailem, plná moc k zastupování musí být podepsána zmocnitelem. Pokud je plná moc v podobě elektronického dokumentu připojena k podání doručovanému prostřednictvím datové schránky zmocněnce nebo zasílanému e-mailem, musí být buď podepsána zaručeným elektronickým podpisem zmocnitele, nebo musí jít o výstup autorizované konverze. Pokud je dokument v elektronické podobě připojen „obyčejně“ k podání, které je doručováno prostřednictvím datové schránky podatele nebo e-mailem (nejde tedy o výstup autorizované konverze ale dokument je „obyčejně“ naskenovaný), má stejné účinky jako obyčejná neověřená kopie.
4.8 Další elektronické adresy
oficiální: podatelna@dchabry.cz - Případné platby lze poukázat
Česká spořitelna a.s., Praha 8, č. účtu 2000704349
- IČO
00231274
- DIČ
CZ00231274
- Dokumenty
8.1 Seznamy hlavních dokumentů
Smlouvy MČ najdete zde
Formuláře a žádosti MČ najdete zde
Územní plán
Zápisy a usnesení ze zasedání ZMČ
Program rozvoje let 20. – 5 (pětiletý plán)
Přehled směrnic a předpisů - Žádosti o informace
Získat informace, podávat žádosti či stížnosti, předložit návrh či podnět je možné osobně nebo písemně na adrese Úřadu MČ Praha – Dolní Chabry, Hrušovanské nám. 253/5. Další možností je elektronická pošta: dchabry@dchabry.cz
- Telefon: +420 283 851 272
- Fax: +420 283 851 277
- ID datové schránky: ztib27j
- E-mail: podatelna@dchabry.cz (pouze s kvalifikovaným certifikátem)
- Formuláře a žádosti MČ najdete zde
- Kontaktní spojení na MČ najdete zde
- Příjem žádostí a dalších podání
Získat informace, podávat žádosti či stížnosti, předložit návrh či podnět je možné osobně nebo písemně na adrese Úřadu MČ Praha – Dolní Chabry, Hrušovanské nám. 253/5. Další možností je emailem podepsaným certifikátem na adresu podatelna@dchabry.cz .
- Opravné prostředky
Opravný prostředek lze podat pouze písemně na adresu Úřadu městské části Praha – Dolní Chabry. Proti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti lze podat odvolání ve lhůtě do 15. dnů od doručení rozhodnutí. V odvolání musí být uvedeno jméno a adresa žadatele, číslo jednací rozhodnutí, kdo rozhodnutí vydal a proti čemu se žadatel odvolává.
Opravný prostředek lze podat pouze písemně a to poštou na adresu úřadu:
Městská část Praha-Dolní Chabry
Hrušovanské nám. 253/5, 184 00 Praha 8- Odvolání se podává k odboru, který rozhodnutí vydal nebo měl vydat prostřednictvím podatelny.
- Opravný prostředek proti rozhodnutí lze podat způsobem stanoveným zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění. Proti rozhodnutí o odvolání se nelze odvolat. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti je přezkoumatelné soudem podle zvláštního zákona.
- Postup a pravidla, která je třeba dodržovat při podání opravného prostředku jsou stanovena rovněž zákonem č. 500/2004 Sv., správní řád, v platném znění. Tento zákon stanovuje mimo jiné i náležitosti, které má obsahovat rozhodnutí. Pro podání opravného prostředku není stanoven formulář.
Opravný prostředek proti rozhodnutí doručeného e-mailem se podává buď písemně výše uvedeným způsobem nebo e-mailem na elektronickou adresu podatelny : podatelna@dchabry.cz
- Formuláře
Souhrn formulářů, doporučených k používání ve styku s úřadem městské části Praha-Dolní Chabry
Elektronické formuláře na www.praha.eu
Tato služba nabízí uživatelům elektronické formuláře pro řešení rozličných agend na Magistrátu hl. m. Prahy a městských částech včetně on-line vyplnění a odeslání na podatelnu uživatelem vybraného úřadu. - Popisy postupů - návody pro řešení životních situací
Přehled nejčastějších životních situací, které můžete řešit přímo na ÚMČ Praha-Dolní Chabry, naleznete zde i další důležité rady a praktické informace.
- Předpisy
14.1 Nejdůležitější používané předpisy
Městská část se řídí předpisy, které obsahují základní ustanovení, vymezení samostatné i přenesené působnosti, upravují pravomoci zastupitelstva a rady městské části.Vyhlášky a nařízení MČ nevydává, jedná se ze zákona o část hl.m.Prahy.
- Zákon č. 375/2015 Sb. o veřejných zakázkách
- zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů
- zákon č. 499/2004 Sb. o archivnictví a spisové službě
- zákon č. 300/2008 Sb. o elektronických úkonech
- zákon č. 21/2006 Sb. zákon o ověřování
- zákon č. 133/2000 Sb. o evidenci obyvatel a rodných číslech
- zákon č. 256/2001 Sb. o pohřebnictví
- zákon č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny
- zákon č. 246/1992 Sb. na ochranu zvířat proti týrání
- zákon č. 123/1998 Sb., o právu na informace o životním prostředí
- zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů
- Zákon č. 297/2016 Sb. o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce
- zákon. č. 365/2000 Sb., o informačních systémech VS
- zákon č. 340/2015 Sb., zákon o registru smluv
- Vyhlášky a nařízení HMP
- Legislativa HMP
- Vyhláška č. 55/2000 Sb. hlavního města prahy „Statut“
- Vyhlášky a nařízení HMP
- Zákon o hl. městě Praze č. 131/2000 Sb.,
- Občanský zákoník č. 89/2012 Sb.,
- Zákon o přestupcích č. 200/1990 Sb.,
- Daňový řád č. 280/2009 Sb.,
- Zákon o pozemních komunikacích č. 13/1997 Sb.,
- Stavební zákon č. 183/2006 Sb.,
- Správní řád č. 500/2004 Sb.,
- Zákon o svobodném přístupu k informacím č. 106/1999 Sb.,
Tyto předpisy obsahují základní ustanovení, samostatnou působnost, přenesenou působnost, hovoří o činnosti zastupitelstva městské části, rady městské části, o starostovi a tajemníkovi úřadu, komisích, odborech – tj. orgánech rady, o nápravě nespravedlivých opatření, o městské policii, způsob vydávání vyhlášek.
- Úhrady za poskytování informací
15.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
15.2 Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
Sazebník byl schválen Radou MČ Praha-Dolní Chabry - Licenční smlouvy
16.1 Vzory licenčních smluv
MČ Praha-Dolní Chabry nedisponuje informacemi, které jsou předmětem ochrany práva autorského a mohla by být poskytnuta na základě licenční nebo podlicenční smlouvy. V případě, že taková situace nastane bude řešena samostatně dle konkrétního případu16.2 Výhradní licence výhradní licence nejsou při poskytování informací uplatňovány
16.3 Užívané sw licence
Přehled aplikačního a licenčního software MČ Praha-Dolní Chabry - Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb.
17.1 Výroční zpráva
Zde naleznete přehled všech výročních zpráv poskytnutých úřadem městské části Praha-Dolní Chabry dle zákona 106/1999 Sb.17.2 Rozsudky
Proti Městské části Praha-Dolní Chabry nebylo vedeno žádné soudní řízení ve smyslu zákona o svobodném přístupu k informacím17.3 výdaje na soudy
Přehled všech výdajů, které povinný subjekt vynaložil v souvislosti se soudními řízeními o právech a povinnostech podle zákona č.106/1999 Sb., a to včetně nákladů na své vlastní zaměstnance a nákladů na právní zastoupení:Prozatím nebyly vynaloženy žádné výdaje.
- Rejstříky
Živnostenský rejstřík
Odkaz na registr živnostenského rejstříku Ministerstva průmyslu a obchoduVeřejný rejstřík a Sbírka listin
Odkaz na veřejný rejstřík subjektůOstatní registry a rejstříky státní správy
Vyhledávání v centrálně spravovaných veřejných rejstřících státní správy.Administrativní registr ekonomických subjektů ARES
ARES umožňuje vyhledávání informací o ekonomických subjektech registrovaných v České republice. - Informace o zpracování osobních údajů
Informace o účelu a rozsahu zpracování osobních údajů, kategorii osobních údajů, příjemců a doby uchování.
- Registr oznámení podle zákona č. 159/2006 Sb.
Registr oznámení o jiných vykonávaných činnostech, oznámení o majetku nabytém v průběhu výkonu funkce a oznámení o příjmech, darech a závazcích podávaných veřejnými funkcionáři podle zákona č. 159/2006 Sb. o střetu zájmu.
- Profil zadavatele:
- Zřizované organizaceSeznam zřizovaných organizací